DESIGNED BY OLWEBDESIGN

Witamy na Stronie Dzieci

Specyficzny mózg nastolatka

Drukuj
Kategoria: Polecamy
Utworzono: 15 marzec 2014

Najwięcej neuronów wymiera w mózgu w okresie dorastania. Specyfika tego okresu rozwoju mózgu powoduje, że nastolatki są bardziej podatne na uzależnienia, nie lubią wcześnie chodzić spać, chętnie natomiast chodzą własnymi drogami.

Czytaj więcej...

Ekspert: agresja w sieci wśród młodych ludzi ma różne formy

Drukuj
Kategoria: Polecamy
Utworzono: 26 luty 2014

Nie ma jednej agresji internetowej, w którą mogą być zaangażowani młodzi ludzie. W sieci mamy do czynienia z różnymi jej rodzajami - powiedział PAP prof. Jacek Pyżalski, pedagog z Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza, zajmujący się cyberprzemocą wśród młodzieży.

Czytaj więcej...

Światowy Dzień Mycia Rąk, czyli jak nowocześnie uczyć czystości

Drukuj
Kategoria: Polecamy
Utworzono: 04 październik 2012

W ubiegłym roku jedna z fińskich marek opublikowała pierwszą wersję podręcznika higieny i podręcznika dla nauczycieli – materiałów edukacyjnych promujących właściwą higienę rąk wśród przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych w całej Europie. 

Czytaj więcej...

Dzieci z zaburzeniami łączonymi

Drukuj
Kategoria: Polecamy
Utworzono: 09 kwiecień 2012
Dzieci z zaburzeniami łączonymi

Dzieci z zaburzeniami łączonymi. Trudne ścieżki rozwoju Barbara Winczura (red. nauk.)

Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej.

Czytaj więcej...

Uczniowie z chorobami przewlekłymi. Jak wspierać jego rozwój, zdrowie i edukację

Drukuj
Kategoria: Polecamy
Utworzono: 09 kwiecień 2012
Uczniowie z chorobami przewlekłymi. Jak wspierać  jego rozwój, zdrowie i edukację

Uczniowie z chorobami przewlekłymi. Jak wspierać  jego rozwój, zdrowie i edukację - Barbara Woynarowska (red.)

W ostatnich latach znacznie zwiększyła się grupa dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi, mająca specyficzne potrzeby w zakresie opieki medycznej, psychologicznej, a także edukacji. Nauczyciele, wychowawcy powinni być przygotowani do pracy z takimi uczniami. Autorzy książki, odpowiadając na tę potrzebę, dostarczają podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole. Udzielają praktycznych wskazówek na temat wspierania rozwoju uczniów z chorobami przewlekłymi oraz uczą jak należy postępować w przypadku, gdy w czasie pobytu w szkole nasilają się objawy choroby, stanowiące zagrożenie dla zdrowia i życia uczniów.  

Z recenzji dr. hab. Grzegorza Szumskiego:

Książka może jednocześnie pełnić funkcję  poradnika dla nauczycieli kształcących dzieci z chorobami przewlekłymi, jak i podręcznika akademickiego, przydatnego w kształceniu studentów w zakresie pedagogiki terapeutycznej i kształcenia integracyjnego. Jeśli do grona potencjalnych czytelników dołączymy także rodziców tych dzieci, to łatwo dostrzeżemy, że proponowana praca ma charakter dość uniwersalny i może liczyć na stosunkowo duże grono odbiorców, co należy z pewnością do jej zalet.

Czytaj więcej...

Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Programy i metody

Drukuj
Kategoria: Polecamy
Utworzono: 09 kwiecień 2012
Terapia dzieci z niepełnosprawnością  intelektualną

Terapia dzieci z niepełnosprawnością  intelektualną. Programy i metody - Hanna Olechnowicz

Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością  intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. 

Z recenzji prof. dr hab. Anny Firkowskiej-Mankiewicz

Książka jest kopalnią  pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością  intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.

Czytaj więcej...

Szukaj

Sonda

Czy podoba Ci się nowa witryna?

Na Stronie m.in...

startecco.jpg

Kanał RSS

feed-image Kanał RSS

:) fb

Support: Akeeba | Kontakt | Reklama

Copyright © 2017 Strona Dzieci. Template designed by olwebdesign.