|
|
[PAP]
Dzieci, które nie jedzą śniadań, częściej mają próchnicę
Dzieci, które nie jadają śniadań, mają większe ryzyko rozwoju próchnicy zębów niż dzieci, które nie omijają porannego posiłku - zaobserwowali badacze z USA. Wyniki zamieszcza "Journal of the American Dental Association".
Naukowcy z Centrum Kontroli i Prewencji Chorób w Atlancie (stan Georgia) przeanalizowali dane zebrane w grupie 4 tys. dzieci w wieku przedszkolnym.
Okazało się, że częste niejedzenie śniadań było bardzo wyraźnie związane z ryzykiem psucia się zębów i próchnicy u dzieci w wieku od 2 do 5 lat. Innym czynnikiem zwiększającym ryzyko była też zbyt mała ilość warzyw i owoców w diecie.
Prawidłowość ta nie była zależna od ekonomicznej pozycji rodziny dziecka, i jak zaobserwowali naukowcy, dzieci z bogatszych rodzin, które nie jadały codziennie śniadań były bardziej narażone na rozwój próchnicy zębów niż dzieci z biednych rodzin regularnie jadające poranny posiłek.
"Złe warunki ekonomiczne rodziny są najsilniejszym czynnikiem zwiększającym ryzyko psucia się zębów u małych dzieci, nasze wyniki wskazują jednak, że nawyki żywieniowe mogą być niezależnym czynnikiem modyfikującym to ryzyko" - konkludują autorzy pracy.
Informacje |
Kultura i Nauka |
Przegląd prasy
|
|
Autorzy serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za działalność wymienionych fundacji, stowarzyszeń i organizacji,
oraz treść ogłoszeń i apeli zamieszczonych przez osoby trzecie.
Serwis jest niezależny, a informacje publikowane są bezpłatnie i za zgodą ich autorów.
Wszelkie prawa zastrzeżone
© 1998-2004 Bożena i Wojciech Nowakowscy
adres: www.stronadzieci.org www.dzieci.org.pl
monitoring poprzez:
|