Serwisy infomacyjne > Przegląd prasy

O integracji w internecie

(1/3) > >>

wojnow:
Szkolna (dez)integracja

Szkoły integracyjne w Polsce stają się coraz bardziej podobne do szkół specjalnych. Nie dość, że jest ich zbyt mało, to jeszcze nie zawsze działają zgodnie z ideą integracji.

więcej - http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/72183

Konsekwencje izolowania niepełnosprawnego dziecka od rówieśników

Pomyślałem sobie, że przy okazji rozpoczętego [...] nowego roku szkolnego warto byłoby napisać artykuł z pogranicza psychologii niepełnosprawnego dziecka w młodym wieku, opierając się na własnym przykładzie. Wpis ten kieruję szczególnie do rodziców dzieci niepełnosprawnych, którzy zastanawiają się, czy warto wysłać je do szkoły, czy załatwić mu nauczanie indywidualne w domu.

więcej - http://www.piotrsajnog.pl/konsekwencje-izolowania-niepelnosprawnego-dziecka-od-rowiesnikow/

ewajan:
Do nauki w klasach integracyjnych kierowane są dzieci z niepełnosprawnością ruchową, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym (w tym np. z zespołem Downa), niedosłyszące, słabowidzące, z autyzmem, z chorobami przewlekłymi, z niepełnosprawnością sprzężoną, a także z nadpobudliwością psychoruchową (np. z ADHD).

Mój syn ma  w proponowanych formach kształcenia w  orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego także szkołę masową i oddział integracyjny. Czy są jakieś przepisy regulujące z jakim upośledzeniem dziecko może się uczyć  w klasie integracyjnej. Mój syn ma znaczne i autyzm i znając jego poziom funkcjonowania, gdy zobaczyłam ten wpis w orzeczeniu zaczęłam się zastanawiać jakby wyglądała nauka mojego syna w takiej klasie. :o :'(


Mechanizm jest prosty: samorządy zarządzające szkołami otrzymują od państwa na każdego ucznia dotację finansową w różnych wysokościach. Na „zwykłego”, czyli sprawnego, zdrowego ucznia dofinansowanie wynosi 4,3 tys. zł., ale już na dziecko z autyzmem – ponad 40 tys. zł. W przypadku ucznia z określonym rodzajem niepełnosprawności uzyskanie tej wyższej kwoty możliwe jest jednak dopiero wtedy, gdy chodzi on do szkoły integracyjnej, specjalnej, lub uczy się w trybie indywidualnym. Szkoły masowe zostały więc pozbawione dodatkowych pieniędzy,

A to ciekawe. Ciekawe jak jest z przedszkolami masowymi?

majstix:
bardzo ciekawy artykuł, koleżanka pisze prace na dość podobny temat więc podeśle jej tego linka, przyda się jej na pewno  ;)

Tat58:
Artykuł interesujący :) Ja jestem za indywidualnym nauczeniem do pewnego wieku, następnie szkoła integracyjna, jeżeli jest ona sprawdzona.

jagadeni:
Tok nauczania takich dzieciaków powinien być dostosowany indywidualnie, każdy jest inny a u nich jest jeszcze większa różnica.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej