Autor Wątek: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne  (Przeczytany 268054 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bazylia

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 591
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #420 dnia: Lipiec 20, 2010, 14:53:48 »
Hmm, miesiac temu synek mial infekcje wirusowa bezobjawowa jedynie z wysoka goraczka, moze faktycznie jeszcze nie doszedl jeszcze do siebie. Wymaz zrobimy, a jesli chodzi o te masaze to juz ich od dawna nie robie. Alergie mlodemu sprawdzalismy - nie ma.
Z terapeuta spotkam sie dopiero za dwa tygodnie, ech zycie :) i oczywiscie porozmawiam, dziekuje Ci raz jeszcze za pomoc :)

samiii1

  • Kreatywny
  • ****
  • Wiadomości: 463
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #421 dnia: Lipiec 21, 2010, 12:27:02 »
synek bardzo boi się piasku - na plaży, także nie chce stąpać nogą w miejscu np. gdzie między trawą pojawi się wiecej piasku. Nie chce chodzić po piasku czy to w butach czy bez, dotykać piasku itp. Jesteśmy w trakcie diagnozy IS i w trakcie spotkania chodził po torze z różnymi podłożami na bosaka i nie było z tym zadnego problemu ( inna sprawa, że nie było tam piasku). Czy z tym piaskiem to moze być coś z zaburzeń IS czy powinnam szukać gdzieś indziej?

iwpal

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 1598
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #422 dnia: Lipiec 21, 2010, 14:50:43 »
Czy z tym piaskiem to moze być coś z zaburzeń IS czy powinnam szukać gdzieś indziej?

Moze być dyskomfort związany z jakims rodzajem substancji czy okresloną fakturą.
Ale domyslam sie, że problemów w zakresie odbioru i przetwarzania wrażen sensorycznych jest więcej niz tylko nielubienie piasku?
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"
Pozdrawiam
IwonaP.

samiii1

  • Kreatywny
  • ****
  • Wiadomości: 463
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #423 dnia: Lipiec 21, 2010, 15:07:31 »
Ano tego tak do końca nie wiem . Byłam przez dwie godziny na diagnozie IS, ale jest jeszcze niedokończona. To co pamietam : panie uznały , że w zakresie dotykania lubi mocne wrażenia, znaczy bardziej mocny dotyk niz np. piórko,  nie dał się posadzić sam na przyczepionym do sufitu  hamaku ( znaczy lubi grunt pod nogami - tak to sobie tłumaczę), słyszy lepiej niz ja, ale nie zatyka uszu lub cos w tym rodzaju, widzi dobrze bez nadwrazliwości. Generalnie poszłam na diagnoże, bo tak mi powiedzieli w Synapis i mały ma obnizone napięcie mięsniowe - jest wiotki, niepewny w ruchach, ostrożny, dopiero co zaczął sam chodzić ( ma skonczone 15 miesiecy). Panie na razie nie wskazały jakichs szczególnych ,mocno rzucających się w oczy obszarów problematycznych ( a może ja ignorantka jestem i nie wyłapałam), najpewniej to jeszcze nie wyszło.
Co do dyskomfortu : on się boi także w butach, a przecież wtedy gdy stoi w butach na piasku to chyba go nie czuje, a i tak mocno chce na ręce. A może mu za grząsko w tym piasku? z drugiej strony ubrudzonych rąk w piasku też mocno nie lubi.
Tak czy tak czy i ew. co z tym robić?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2010, 15:19:47 wysłany przez samiii1 »

iwpal

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 1598
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #424 dnia: Lipiec 21, 2010, 17:54:59 »
Tak czy tak czy i ew. co z tym robić?

Najpierw poczekać na pełną diagnoze, a potem trzymac sie zalecen terapeuty prowadzacego.
Niestety, u mniejszych dzieci pelne objawy deficytow SI nie sa jeszcze widoczne i nie zawsze mozna jest precyzyjnie nazwac.
Zwiększone potzreby w zakresie czucia głębokiego nie wykluczają współistnienia nadwrażliwości dotykowej na inne faktury, bo receptorów dotykowych mamy kilka, leża one w różnych partiach skóry i odbierają inne bodźce.
Moze byc ze jest mu grząsko (bo źle czuje swoje ciało z powodu obniżonego napięcia), a moze to byc tez irracjonalny uogólniony strach właśnie przed takimi substancjami sypkimi.
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"
Pozdrawiam
IwonaP.

samiii1

  • Kreatywny
  • ****
  • Wiadomości: 463
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #425 dnia: Lipiec 21, 2010, 19:33:35 »
dzięki piękne juz rozumiem. Szkoda, że u mniejszych dzieci jeszcze nie wszystko widać. Czuję, że jeszcze wiele nam wyjdzie w tej materii. A przy okazji , młody zaczął ( wreszcie )samodzielnie chodzić, ale robi to z rękami zgietymi w łokciach i uniesionymi do góry. Łapie równowagę?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2010, 09:32:38 wysłany przez samiii1 »

Dyszka

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 1
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #426 dnia: Lipiec 24, 2010, 10:55:30 »
Witam dziewczyny :)
Jestem pierwszy raz na tym forum i cieszę się ogromnie bo nareszcie znalazłam informacje na temat SI. Bardzo dużo się dowiedziałam, wprawdzie chodzę z synem na zajęcia, ale nie mam tam czasu rozmawiać z terapeutką tyle ile bym chciała, stara się wykorzystać jak najlepiej godzinę na ćwiczenia, a potem kolejni pacjenci. Mam jakieś 20 pytań od razu, ale zacznę od tego, które mnie najbardziej nurtuje.
Mój syn trafił na terapię skierowany przez wychowawcę (pani podejrzewała dysleksję rozwojową) do psychologa, panie stwierdziły, że coś jest nie tak, ale kazały zbadać wzrok - jest OK, iść do neurologa - słabe napięcie mięśniowe, wiotki nadgarstek i pani powiedziała żebyśmy od razu zaczęli uczyć bezwzrokowego pisania na komputerze, bo to jedyne co możemy zrobić, mam również EEG stwierdzające: zapis w czuwaniu na pograniczu normy: prawidłowa dla wieku czynność podstawowa, niewielkie, nienapadowe, zlokalizowane zaburzenia czynności bioelektrycznej mózgu, nieswoista nadwrażliwość na aktywację HW - zalecony biofeedback, i zbadać słuch - wyszedł nam niedosłuch centralny. Z tymi wszystkimi danymi audiolog skierowała nas na SI. Dopiero teraz będzie pytanie ;) jakie są szanse i jakich w ogóle postępów mogę oczekiwać po terapii, mój syn ma już 9,5 roku i terapeutka powiedziała: gdy trafia 4-5 latek to jest z czym pracować, 9-ciolatek na dwoje babka wróżyła, ale zdarzają się i 15 latkowie, którzy nie potrafią czytać, a nauczyciele nie widzą problemu? Jestem bardzo zadowolona z zajęć, syn też je lubi, ale martwi mnie też jedna sprawa i nie wiem jak to rozwiązać. Gdy wychowawczyni kierowała nas do psychologa i powiedziała, że syn pisząc w takim tempie nie poradzi sobie w trzeciej klasie. Nauka, nauką, ale pisać w klasie musi sam, a ta sprawa leży zupełnie :( Możecie coś podpowiedzieć??
Pozdrawiam

ziga

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 31
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #427 dnia: Sierpień 08, 2010, 23:32:17 »
Witam!
Mam pytanie do Iwpal czy głaskanie włosów na potylicy /takie kręcenie loczka/ natarczywe, podczas jedzenia, pisania, zabawy klockami a nawet podczas jazdy na rowerze /oczywiście czterokołowym/ może mieć zwiazek z S I ?.
Myślałam, że to przejdzie samo ale po roku straciłam nadzieję, psychololog nie ma koncepcji ...
Syn ma 6 lat oczywiście chodzimy na S I prawie od trzech lat ale ciągle ma problem z równowagą, koordynacją ruchową, ma niezamknięty odruchy Atos-u i  Stos-u. Ogólnie jest wiotki w diagnozie balansujemy między Z.A a zaburzeniami ogólnorozwjowymi.

marag

  • Kreatywny
  • ****
  • Wiadomości: 344
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #428 dnia: Sierpień 09, 2010, 20:30:22 »
samii moj zaczal sie puszczac sam jakos 3 tyg temu i do tej pory jeszcze czasem chodzi z rekami albo do gory, albo przed soba wyprostowanymi, tak robia wszystkie dzieci, moja starsza corka i dzieci, ktore obserowalam u znajomych....
Kubus - maj 2009

Lola-Lola37

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 738
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #429 dnia: Sierpień 09, 2010, 22:45:31 »
Pytanie do IWPAL
Co można zrobić z dzieckiem 15 letnim, które ma spastycze ręce, które przy wykonywaniu skomplikowanych czynności drżą. B.lubi jak mu masuję mu ramiona, szczegolnie od strony pleców czyli mięśnia ticepsa.
Oraz co zrobić z nogami, gdyż przy chodzeniu dzieko odgina palce stuóp do góry.

Oczywsićei neurolodzy nie widza problemu - mówią że to wszystko ADHD syna, ale ja mam wątpiwości.
Ponadto notoryczny bark kasy uniemożliwia mi diagnozę SI. Obecnie chodzimy na terapię TCK.
 z góry dziękuję za pomoc :)

iwpal

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 1598
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #430 dnia: Sierpień 10, 2010, 09:24:30 »
Witam dziewczyny :)
jakie są szanse i jakich w ogóle postępów mogę oczekiwać po terapii, mój syn ma już 9,5 roku i terapeutka powiedziała: gdy trafia 4-5 latek to jest z czym pracować, 9-ciolatek na dwoje babka wróżyła, ale zdarzają się i 15 latkowie, którzy nie potrafią czytać, a nauczyciele nie widzą problemu?

Sa szansę na poprawe funkcjonowania, nawet starsze dzieci robią postepy w regularnej terapii, ale niestety, nie mozna liczyc na takie zmiany jak u dzieci młodszych. Trzeba sie tez liczyć z tym, ze bedza konieczne tez inne formy wspomagania (komputer, specjalne pomoce edukacyjne, inne sposoby nauki czytania itp.) i dodatkowe zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"
Pozdrawiam
IwonaP.

iwpal

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 1598
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #431 dnia: Sierpień 10, 2010, 09:26:39 »
Witam!
Mam pytanie do Iwpal czy głaskanie włosów na potylicy /takie kręcenie loczka/ natarczywe, podczas jedzenia, pisania, zabawy klockami a nawet podczas jazdy na rowerze /oczywiście czterokołowym/ może mieć zwiazek z S I ?.
Myślałam, że to przejdzie samo ale po roku straciłam nadzieję, psychololog nie ma koncepcji ...

Moze to nie miec zwiazku z zaburzeniami SI, ale np. z jakims dyskomfortem w tyle głowy - mrowienie, kłucie, bóle głowy, blokada w kręgoslupie szyjnym.
Wskazana ocena neurologiczna (czy był MR głowy), a byc moze i laryngologiczna.
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"
Pozdrawiam
IwonaP.

iwpal

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 1598
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #432 dnia: Sierpień 10, 2010, 09:37:06 »
Pytanie do IWPAL
Co można zrobić z dzieckiem 15 letnim, które ma spastycze ręce, które przy wykonywaniu skomplikowanych czynności drżą. B.lubi jak mu masuję mu ramiona, szczegolnie od strony pleców czyli mięśnia ticepsa.
Oraz co zrobić z nogami, gdyż przy chodzeniu dzieko odgina palce stuóp do góry.

Oczywsićei neurolodzy nie widza problemu - mówią że to wszystko ADHD syna, ale ja mam wątpiwości.
Ponadto notoryczny bark kasy uniemożliwia mi diagnozę SI. Obecnie chodzimy na terapię TCK.
 z góry dziękuję za pomoc :)

Przy takich pytaniach jestem w kropce, bo nie widzac dziecka, nie moge w żaden sposób dac instrukcji co robić dalej.
Moze to byc problem SI, ale nie musi.
Najlepiej skonsultować sie z jeszcze jakimś neurologiem - usztywnianie kończyn, odginanie stóp i drżenia to nie sa objawu osiowe ADHD i nie mozna wszystkiego zganiac na taka diagnozę.
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"
Pozdrawiam
IwonaP.

ziga

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 31
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #433 dnia: Sierpień 10, 2010, 22:47:34 »
Dziękuję IWPAL za odpowiedź,
MRI było ale 4-lata temu 1,5 roku temu młody spadł ze schodów w przedszkolu i wtedy mówił, że boli go z tyłu głowy, teraz twierdzi, że go nie boli.....ale  oczywiście sprawdzimy!

a.usniacka

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: podstawy SI, czyli układ przedsionkowy i inne
« Odpowiedź #434 dnia: Sierpień 19, 2010, 23:53:31 »
Witam serdecznie!

Mam nadzieję, że mój post zostanie przeczytany przez Panią Iwonę :)

Jakiś czas temu na diagnozie Si miałam chłopca (3,5) - m.in. dziecko nie mówi, gryzie, unika kontaktów z określonymi substancjami/fakturami, bywa często bardzo pobudzone...(długo by wymieniać :) Opracowałam szczegółowe ćwiczenia jako program domowy i zaleciłam terapię SI 2x w tygodniu.  W związku z niemówieniem poprosiłam jeszcze o konsultacje ze znaną w Polsce psycholog-logopedą w Krakowie. Stwierdzono u dziecka afazję. Mama dziecka usłyszała również, że właściwie terapia SI nie ma większego sensu, bo należy dziecku ćwiczyć prawą półkulę mózgową, aby przejęła funkcje mowy lewej półkuli. Zalecono jedynie dziecku pracę metodą krakowską czyli o ile się dobrze orientuję MTG (manualne torowanie głosek E. Wianeckiej) bagatelizując wszelkie metody pracy bazujące na ruchu...
I tu moje pytanie Pani Iwono... czy faktycznie nasze działania jako terapeutów są bezzasadne w takim przypadku? Dodam, że pracuję z innym chłopcem z podejrzeniami afazji i u tego chłopca po intensywnej terapii Si mowa bardzo ładnie ruszyła (teraz mówi płynnie i bardzo spontanicznie).

pozdrawiam

A.U