Autor Wątek: dieta GAPS  (Przeczytany 136406 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ebusiek

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 749
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #195 dnia: Kwiecień 09, 2014, 11:44:09 »
W tłuszczach również są witaminy, stwierdzenie "    tłuszczem się najesz ale nie ma w nim żadnych witamin i minerałów" jest nieprawdziwe.
Nie porównuje je z warzywami. W tłuszczach też są witaminy np wit E, która min. chroni tłuszcz przed utlenianiem. Ponadto witaminy zawarte w super witaminowych warzywach są kiepsko przyswajalne jeżeli nie dodamy do niej np oliwy z oliwek, dotyczy to wit rozpuszczalnych w tłuszczach.

Oczywiście mam na myśli tłuszcze dobrej jakości, to oczywiste, że jak coś jest bardzo przetworzone, filtrowane, oczyszczane jest ubogie w składniki odżywcze, ale to dotyczy w ogóle całej żywności a nie tylko tłuszczy.


2007 -    ALA  5 mg#34 - zakończona
              dieta niskowęglowodanowa

koliber

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 2352
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #196 dnia: Kwiecień 09, 2014, 12:07:54 »
tłuszcz sam w sobie to niekoniecznie ma witaminy
jak go oddzielic od miesa ktore je zawiera (np B)
tran tez zawiera... dobry tran zawiera wit A
ale smalec to raczej witamin nie zawiera zadnych...a raczej na pewno
czy oliwa z oliwek czy z pestek winogron...one tylko kwasy tłuszczowe dobre zawieraja...

mi sie wydaje ze jest róznica w rozumieniu..
niektorzy tłuste mieso uwazaja za tłuszcz i tu maja prawie racje
ale chude miesa tez uwazaja za tłuszcz...hehe
mieso jest bardzo cennym dostarczycielem chocby karnityny (dlatego mozna bardzo ładnie schudnac jedzac tylko mieso (chude) i warzywa....(i cwicvzac oczywiscie)
bo karnityna pomaga spalac tłuszcz

zosia_

  • Global Moderator
  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 8011
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #197 dnia: Kwiecień 09, 2014, 17:42:26 »
Nie popadajmy w skrajności. Dobra oliwa zawiera wiele cennych składników, ale przecież nie może być wyłącznym skłądnikiem posiłków. Kiepska oliwa nie jest wiele warta a moze byc wręcz szkodliwa.
Podobnie  z warzywami (chociaż one mogą być głownym składnikiem posiłku). Warywa dobrej jakości są cenne. Ale warzywa kiepskiej jakości, pędzone chemią, sztucznie hodowane, genetycznie modyfikowane - nie są wiele warte a mogą byc nawet szkodliwe.
Więc przede wszystkim składniki wybierajmy z głową. Bo jesli coś jest oliwą albo warzywem, to wcale nie znaczy, ze nie może być "jedzeniowym śmieciem". Często warto zjeść mniej, ale coś, co naprawdę ma wartość.

sylwiamama

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 908
  • google:facebook Sylwia Kowalska dietetyk
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #198 dnia: Kwiecień 09, 2014, 19:05:44 »
witaminy są rozpuszczalne w tłuszczach

w tłuszczach są ŚLADOWE ILOŚCI NIEKTÓRYCH WITAMIN, RACZEJ POJEDYŃCZE POZYCJE poza m.in.  tłuszczami kupowanymi np, w aptece w kapsułkach

ja zakończę na tym tę dyskusję:

plik o witaminach przystępnie napisany z fajnymi tłumaczeniami np. jak kiedy i gdzie są wchłaniane

http://www.biotechnologia.uni.opole.pl/biblioteka/docs/WITAMINY-PRAWDA-I-MITY.pdf


na koniec spożywanie zbyt dużej ilosci tłuszczu także ma wpływ na układ hormonalny, na sygnał sytości i głodu w mózgu, na insulinę, na wytwarzanie i hamowanie układu hormonalnego, można sobie wiele rozwalić w organizmie:

stąd cały czas bede przeciwna diecie keto robionej w domu lub wdrażanie diet z etapami przejściowymi, w których specjalnie ma się spożywać  bardzo wysokie ilości tłuszczu a rezygnować z warzyw bo do tego albo trzeba mieć lekarza i monitorować skutki uboczne albo być samemu lekarzem i to wiedzącym o co chodzi.

http://www.danwit.pl/artykuly/wlasciwa-liczba-posilkow/

cyt:

Również tłuszcze spożyte w nadmiernej ilości nie mogą samowolnie krążyć we krwi, muszą zostać zabudowane w tkankę tłuszczową.

Wbrew utartym poglądom, organizm może wytworzyć tkankę tłuszczową ze wszystkich składników odżywczych, tłuszczów, białek i węglowodanów. Także niezbędny, chociaż czasem powodujący miażdżycę, cholesterol może być produkowany z tłuszczów, białek i węglowodanów (Biochemia L.Stryer PWN 2003 str.738). Natomiast jednorazowo spożyta duża dawka węglowodanów przyspiesza tylko powyższe reakcje poprzez zmuszanie trzustki do wydzielania insuliny. Niestety, wydzielanie insuliny nasilają również wolne kwasy tłuszczowe – tzw. WKT, ciała ketonowe i aminokwasy (białka) (Bioch. Harp. PZWL 1995 str. 236).

- See more at: http://www.danwit.pl/artykuly/wlasciwa-liczba-posilkow/#sthash.xiXoGB4A.dpuf

Bartek - ur.19-08-02.Opóźnienie w rozwoju z cech.autyst.01.06 Navicula Łódź.Potem autyzm. Dieta niskowęglwodanowa wg lekarza z :www.dietaoptymalna.com

www / my website
Autyzm dieta niskowęglwodanowa - Autism Low Carb Diet

Dietetyk:Sylwia Kowalska

michaga

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 642
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #199 dnia: Kwiecień 09, 2014, 23:08:46 »
Dziękuję sylwiamama:-)
Grześ    lipiec 2002
Dawid   marzec 2005 (autyzm)
Karol    czerwiec 2012

golir

  • Kreatywny
  • ****
  • Wiadomości: 350
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #200 dnia: Kwiecień 09, 2014, 23:59:20 »

Również tłuszcze spożyte w nadmiernej ilości nie mogą samowolnie krążyć we krwi, muszą zostać zabudowane w tkankę tłuszczową.


Ten cytat to już przesada. To tak jakbym dostarczała olej napędowy do rafineri aby mi wytworzyli...olej napędowy. Bzdura jakich swiat nie widział.
Czyli co masło zawiera śladowe ilości witaminy A mam rozumieć. Przepraszam ale nie kupuję tych bajek.
Może w tabelkach i wynikach labolatoryjnych ilość witamin w roślinkach wygląda pięknie jednak już nie tak pięknie wygląda ich wchłanianie i przyswojenie u ludzi.
Cholesterol to tłuszcz i jest niezbędny dla zdrowia  ;). NIEZBĘDNY - bez niego zdrowia NIE MA!!!!!!!
Wiedza jak to mama podkreśla.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2014, 15:58:06 wysłany przez golir »
Jeżeli nie możesz tego zjeść to nie nakładaj tego na skórę :)

Du-czki

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 1296
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #201 dnia: Kwiecień 10, 2014, 12:56:39 »
edit
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2014, 13:48:29 wysłany przez Du-czki »
Krzyś (6 lat) - 35#ALA  10 mg
                          8#DMSA 25 mg
                          4#combo 10 mg ALA+12 mg DMSA

Du-czki

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 1296
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #202 dnia: Kwiecień 10, 2014, 12:59:33 »
jeżeli chodzi o tłuszcze których używamy

kupujemy olej kokosowy nierafinowane, zimnotłoczony bio
tak samo olej lniany i konopny - są zimnotłoczone, nierafinowane ekologiczne
oliwe z oliwej kupujemy dobrej jakości ale w zwykłym sklepie.
Krzyś (6 lat) - 35#ALA  10 mg
                          8#DMSA 25 mg
                          4#combo 10 mg ALA+12 mg DMSA

golir

  • Kreatywny
  • ****
  • Wiadomości: 350
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #203 dnia: Kwiecień 10, 2014, 15:45:32 »
Pisz Du-czki w innym temacie proszę bo tutaj tylko zamulasz. W tym miejscu piszemy o GAPS! Jak chcesz o to zapytać to proszę bardzo bo mam wrażenie że specjalnie wprowadzasz zamęt na temacie.Podejście dietetyczne, które stosujesz nie jest niestety w żaden sposób związane z podejściem GAPS.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2014, 15:59:26 wysłany przez golir »
Jeżeli nie możesz tego zjeść to nie nakładaj tego na skórę :)

Du-czki

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 1296
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #204 dnia: Kwiecień 10, 2014, 18:45:00 »
piałam kilka razy że diety GAPS nie stosuje, jezeli admin uważa że zaśmiecam watek proszę o wydzielenie.
Krzyś (6 lat) - 35#ALA  10 mg
                          8#DMSA 25 mg
                          4#combo 10 mg ALA+12 mg DMSA

sylwiamama

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 908
  • google:facebook Sylwia Kowalska dietetyk
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #205 dnia: Kwiecień 10, 2014, 19:29:46 »
Du-czki napisz na mój email: sklodz@o2.pl

tutaj nie bedę zaśmieciac wątku a jak ktoś nie rozumie co ja piszę to niech nadal się uczy

ja rozumiem co oznaczają słowa:
"im więcej tłuszczu tym lepiej" I TE SŁOWA KOMENTOWAŁAM

a czym jest cholesterol wiem tAk jak wiem jaka jest różnica pomiędzy masłem zwykłym a masłem  BEZMLECZNYM
I WIEM JAKA JEST ZAWARTOŚĆ WITAMIN  i wiem jak one są wchłaniane do organizmu
i także jestem przeciwna teorii, że autyści to "dziwne dzieci" które mają problem z wchłanianiem"
tak nie jest, ale jednocześnie wiem, że wielu lekarzy , którym płacicie kolsoalne kwoty za wizyty palcem nie kiwnie, jeśli sami nie zapytacie o dietę albo sami się jej nie nauczycie

nie zaśmiecam wątku o GAPS.

to tyle
Bartek - ur.19-08-02.Opóźnienie w rozwoju z cech.autyst.01.06 Navicula Łódź.Potem autyzm. Dieta niskowęglwodanowa wg lekarza z :www.dietaoptymalna.com

www / my website
Autyzm dieta niskowęglwodanowa - Autism Low Carb Diet

Dietetyk:Sylwia Kowalska

golir

  • Kreatywny
  • ****
  • Wiadomości: 350
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #206 dnia: Kwiecień 10, 2014, 21:05:07 »
Dziekuję, doceniam :)
Jeżeli nie możesz tego zjeść to nie nakładaj tego na skórę :)

zosia_

  • Global Moderator
  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 8011
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #207 dnia: Kwiecień 11, 2014, 03:02:25 »
Autorką wątku jest Lilia, więc warto zapytać ją o zdanie. Wątek może podzielić moderator działu, tutaj jest to bozena.

golir

  • Kreatywny
  • ****
  • Wiadomości: 350
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #208 dnia: Kwiecień 14, 2014, 22:46:29 »
To wracamy do tematu ;)

Czosnek:- BARDZO WAŻNY składnik diety GAPS:
dzienna zalecana dawka: 1 GŁÓWKA
Jeżeli nie możesz tego zjeść to nie nakładaj tego na skórę :)

golir

  • Kreatywny
  • ****
  • Wiadomości: 350
Odp: dieta GAPS
« Odpowiedź #209 dnia: Kwiecień 15, 2014, 00:58:04 »
To teraz z innej ale myślę ciekawej beczki  ;)
O węglowodanach :)
....Nieduża ilość cukru zostanie na bieżąco zużyta na potrzeby energetyczne organizmu w ciągu dwóch godzin po posiłku, to generalnie mamy pięć możliwości jak organizm radzi sobie z nadmiarem cukrów:

 1) zamiana na glikogen w wątrobie

 2) zamiana na glikogen w mięśniach

 3) zamiana na triglicerydy w wątrobie

 4) zamiana na triglicerydy w tkance tłuszczowej

 5) zamiana na cholesterol !!!!!!! =    Jeśli stan nadmiaru węglowodanów w diecie jest długotrwały, a indywidualna aktywność procesu syntezy cholesterolu jest wysoka, dochodzi do stopniowego gromadzenia się cholesterolu i jego metabolitów w organizmie. Organizm może wydalić cholesterol jedynie w postaci kwasów żółciowych w ilości ok. 1g dziennie. Maksymalnie tyle samo przyswaja się z przewodu pokarmowego, nawet, jeśli zje się znacznie więcej. Przy wzmożonej syntezie wzrasta więc stopniowo jego poziom we krwi i równolegle wysycają się nim tkanki – jest to jeden z elementów rozwijania się miażdżycy......
Jeżeli nie możesz tego zjeść to nie nakładaj tego na skórę :)