Autor Wątek: dziecko z lekkim upośledzeniem umysłowym w masowej  (Przeczytany 1058 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ila

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 13
dziecko z lekkim upośledzeniem umysłowym w masowej
« dnia: Wrzesień 11, 2003, 20:08:14 »
Witam wszystkich serdecznie , jestem matka 14 letniego syna. Syn mój po dwukrotnie przeprowadzanych badaniach ma stwierdzenie lekkiego upośledzenia umysłowego. Obecnie rozpoczął nauke w pierwszej klasie gimnazjum , przy czym chciałam nadmienic że syn powtarzał 6 klas e szkoły podstawowej. Ma trudności w nauce i obniżone wymaganiaw nauce , pomimo to nauczyciele proponuja aby przenieśc dziecko do szkoły specjalnej, czego nie chciałabym robić. Proszę o radę kogoś z podobnym problemem.

Karolina

  • Global Moderator
  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 3895
    • Nadzwyczajne-Dzieci - strona WWW
dziecko z lekkim upośledzeniem umysłowym w masowej
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2003, 21:50:31 »
Każdy rodzic ma prawo do wybrania szkoły dla swojego dziecka taką jaką uważa za najlepszą.
Nie może być tak, że ktos zmusza do przeniesienia (czyt. szkola masowa) do szkoły specjalnej aby pozbyć się problemu. Nie ma znaczenia nawet jaki stopień uposledzenia ma dziecko - każde ma prawo być objęte nauką w szkole masowej.
Nauczyciele mają obowiązek dostosować program i metody do potzreb dziecka
Mowi o tym rozporządzenie z dnia 12 lutego 2002 r.
w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
http://www.men.waw.pl/prawo/rozp_140/rozp_140.htm

Jasno i wyraźnie napisano tam, że uczniowi należą się dodatkowe zajęcia wspierające proces edukacji
W szkolnym planie nauczania należy dodatkowo uwzględnić dla uczniów niepełnosprawnych, w zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności uczniów, z zastrzeżeniem ust. 3, następujące zajęcia rewalidacyjne:
1) korekcyjne wad postawy,
2) korygujące wady mowy,
3) orientacji przestrzennej i poruszania się,
4) nauki języka migowego lub innych alternatywnych metod komunikacji,
5) inne, wynikające z programów rewalidacji.

Jeśli szkoła nie ma nauczycieli z odpowiednimi kwalifikacjami -może zatrudnić z innej aby te godziny realizowano.
Ila - musisz prozmawiac z wychowawcą, dyrektorem, nauczycielami uczacymi.
Dobrze byłoby aby PPP ujęła w orzeczeniu i w zaleceniach iż chłopcu przeniesienie do innej szkoły spowoduje problemy natury emocjonalnej, zamknie sie w sobie, ponieważ przeżywa porażkę.
Wszyscy powinni działac dla jego dobra a nie dla swojego.
Poczytaj referat jaki na ten temat napisałam:
http://www.dzieci.bci.pl/strony/blask/dylematy.html

NIe daj się, powtarzaj, że ty znasz swoje dziecko najlepiej. Może rozwiązaniem byłoby nauczanie indywidualne plus wiele godzin z klasą na innych przedmiotach takich jak wf, muzyka, technika, informatyka itd..
Pisali o tym nauczyciele na forum vulcan, ze takie rozwiązania wchodzą w grę - trzeba tylko twojego uporu i chęci drugiej strony. O pieniądze na to nie dbaj - to nie twój problem. Organ prowadzacy szkołę musi je wyciągnąć spod ziemi.
Pozdrawiam, Karolina