Autor Wątek: Chelatacja - Protokół Cutlera  (Przeczytany 1931209 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dolce

• Bywalec
  • **
Odp: Chelatacja - Protokół Cutlera
« Odpowiedź #7455 dnia: Kwiecień 02, 2018, 23:08:52 »
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tatą 12 letniego dziecka ze zdiagnozowanym autyzmem. Autyzm został zdiagnozowany w wieku ok. 4 lat. Synek obecnie dobrze sobie radzi: uczęszcza do szkoły muzycznej, gra na instrumencie (jestem z zawodu nauczycielem muzyki dlatego mogę go w tym zakresie rozwijać na ile się da). Piszę o tym, bo być może wiek i ogólny rozwój dziecka ma znaczenie w leczeniu a chciałem się poradzić Was w temacie chelatacji. Choć tak naprawdę to nie tylko w tym temacie.
Zarejestrowałem się wczoraj na forum z innego powodu (niż temat chelatacji). Synek ma od kilku miesięcy tiki nerwowe twarzy. Martwimy się z żoną, że może mu to zostać (np. że to początek choroby Tourette'a). Zapewne tiki się pojawiły w związku ze stresem, którego nie da się uniknąć w szkole. Część z Was zapewne wie jak to jest, kiedy dziecko jest "najgorsze" w klasie. Na koleżeństwo też nie ma co liczyć i ja to rozumiem ale dziecku jest pewnie ciężko to pojąć. Wracając do tematu, wszedłem więc na forum, by sprawdzić, czy ktoś coś w tym temacie napisał. I natrafiłem na temat z chelatacji.
Główne pytanie w zasadzie jest takie – czy chelatację zawsze warto przeprowadzać czy też są sytuacje, w których po prostu nie ma sensu?
Czy na obecnym etapie, kiedy dziecko jest już stosunkowo duże i wchodzi w zasadzie w okres dojrzewania, warto rozpocząć chelatację?
Jeśli tak to od czego zacząć?
Jaki „schemat”: podawania suplementów oraz preparatów typu DMSA czy też ALA obrać na początek?
Tylko dzisiaj przewertowałem kilkadziesiąt stron dotyczących chelatacji, jednak potrzebuję Waszej porady jako praktyków. Być może ktoś przeprowadza chelatację dziecka w podobnym wieku?