Tematyczne > Autyzm

Witam, tu tata 2,5 letniego misia

<< < (2/5) > >>

agam:
Witaj
My diagnozę otrzymaliśmy, gdy synek miał 2,5 roku. Brak mowy, brak zainteresowania innymi dziećmi, nie potrafił pokazać gdzie jest podłoga, a gdzie drzwi,  lekkie stereotypie.
Po ośmiu miesiącach diety, leczenia DAN, w wieku trzech lat ruszyła mowa- buduje proste zdania.
Przez pierwsze dwa miesiące po diagnozie wertowałam forum, wiele razy próbowałam coś napisać...... Dopiero teraz potrafię
Chodzi od września do przedszkola integracyjnego. Teraz rozwija się wolniej, ale wydaje mi się że cały czas do przodu. Największy problem w chwili obecnej to słabe myślenia przyczynowo-skutkowe i obsesja na pociągi
Według mnie u nas krokiem milowym jego rozwoju było bitowanie (od obrazka do słowa)- poznał otaczającą go rzeczywistość i ruszył
Pozdrawiam i życzę uśmiechu, o który teraz (przynajmniej u mnie na razie) ciężej

mama Igorka:
znalazłam  coś takiego...
Przy diagnozowaniu autyzmu należy rozważyć wiek dziecka tj. czas, kiedy zostały zauważone pierwsze symptomy. System klasyfikacji zaburzeń psychicznych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zwany ICD, stawia wymóg, aby wszystkie trzy powyższe symptomy wystąpiły przed ukończeniem przez dziecko 36 miesiąca życia. System amerykański DSM-III-R również wymaga odnotowania wieku (obydwa systemy załączono poniżej).

Postawienie diagnozy autyzmu komplikuje problem pojawienia się wzorca podobnego do autyzmu, z brakującą jedną lub więcej cechami, charakterystycznymi dla tego zaburzenia. Mówimy wtedy o autyzmie atypowym (występuje jeden lub dwa typy zachowań oraz gdy pojawiają się one niekoniecznie przed 3 rokiem życia).

Autyzm atypowy to ZESPÓ£ ASPERGERA, czyli u danej osoby jest zachowana norma intelektualna, nastąpił wczesny rozwój języka, a jednak występują nieprawidłowe relacje społeczne. Często mówi się rodzicom, że ich dziecko nie ma klasycznego autyzmu, lecz jedynie CECHY AUTYZMU. To stwierdzenie pozostawia ich bez jakiejkolwiek diagnozy. Osoby stawiające diagnozę powinny posługiwać się systemami diagnoz np. DSM-IV (najnowsza) oraz omówić wszystkie symptomy z rodzicami.

mama Igorka:
szczegulnie mnie zastanawia stwierdzenie -autyzm atypowy to ZESPÓ£ ASBERGERA>... czyżby to było możliwe? czy to tylko jakaś niejasność w stwierdzeniu??? ale sie łudze... no nadal jeszcze trudno mi sie z tym wszystkim pogodzić.... wybaczcie...

agam:
Mamo Igorka czytając co piszesz widzę siebie parę miesięcy temu i pewnie wielu rodziców także...
Wiadomo,że każdy z nas z trwogą patrzy w przyszłość i chcemy, żeby nasze dziecko miało najłagodniejszą postać autyzmu, żeby wyzdrowiało.
Ja przestałam już szukać "nazewnictwa", widzę że moje dziecko jest inne i na tym poprzestałam. My przeszliśmy przez diagnozy :autyzmu, opóźnienia z cechami autystycznymi, zaburzeniami ze spektrum autyzmu.....
Przekonał mnie do tego post pewnej mamy, która porównywała wyniki ATEC po roku (dziecko nie było bardzo zaburzone). Okazało się, że dziecko zrobiło  postęp, nie pamiętam dokładnie wyników. Jednak u dziecka pojawiła się mowa obsesyjna na tyle uciążliwa, że mimo poprawy wyniku ogólnego, mama stwierdziła, że dziecko wcześniej funkcjonowało lepiej
Przestałam wtedy drążyć jaki to autyzm, zespół, cechy? Myśleć o regresie w rozwoju... To tylko nazwy.

joser:
Wrócę do nazewnictwa.Zespół Aspergera to NIE JEST autyzm atypowy,podobnie jak NIE JEST to autyzm wysokofunkcjonujacy.Kazde z tych zaburzeń ma swoje kryteria diagnozowania i mimo wielu podobieństw są też różnice pozwalające postawić właśnie takie rozpoznanie.Z pewnej konferencji na temat zaburzeń neurorozwojowych pamietam taki wykres.Idąc wzdłuż osi od punktu "zdrowie"do punktu "autyzm"spotykamy poszczególne punkty:dziecko zdrowe-dysortograf-dysgraf-dyslektyk-ADD-ADHD-całościowe zaburzenia rozwoju(często początkowa diagnoza gdy dziecko ma cechy autyzmu i nie wiadomo jeszcze w co sie to rozwinie)-równolegle na osi:Zespół Aspergera i autyzm wysokofunkcjonujacy(HFA)-autyzm atypowy-autyzm dzieciecy(jako najgłębsze zaburzenie na końcu osi).Na początku drogi terapia jest podobna we wszystkich "odmianach"autyzmu w zależności oczywiście od poziomu funkcjonowania ale później już potrzebne są inne rozwiązania w zależności od aktualnej diagnozy.
My też zaczynalismy od "atypowego"w wieku 3 lat ale w wieku 3,5 roku Synapsis diagnozował jednak "dzieciecy,pełnoobjawowy".Teraz po 6 latach leczenia biomedycznego i terapii jesteśmy HFA.Kuba ma zajęcia z dziećmi z zespołem Aspergera i widzę w czym się różnią mimo równie wysokiego funkcjonowania.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej