Autor Wątek: Terapia  (Przeczytany 326557 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sylwiamama

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 908
  • google:facebook Sylwia Kowalska dietetyk
Odp: Terapia
« Odpowiedź #615 dnia: Październik 06, 2013, 00:13:42 »
Wiesz donna doceniam co napisałaś ale napiszę to być może kolejny raz po jakimś tam czasie. By być tym naturalnym drogowskazem dla swoich dzieci często siebie trzeba zmieniać, terapeutyzować itp. I nie mówię tego ze względu na problemy z życiem z autyzmem. Kiedyś pisałam ale się powtórzę. Temat nie istnieje nadal. Z moich osobistych przeżyć o których w części piszę : jestem Dorosłym Dzieckiem Alkoholika - wiem jak to daje schematy, problemy. Możan odnieść sukces, mieć kasę, pracę, być wysoko. Można być jednak w jakimś innym miejscu. Nie mieć wiary w siebie, mieć gorsze mniemanie o sobie, gorszą pracę, mniej pieniędzy. Wiele jest możliwości jak wyjdziemy z dzieciństwa, jakich mięliśmy rodziców, jakie doświadczenia w dorastaniu. etc.  Wtedy drogowskazem dla innych jest trudniej być, czy słuchać innych naturalnie bo nas nie słuchano, nie byliśmy , nie odczuliśmy swojej wazności jako dzieci dla naszych rodziców.

Temat nadal tabu. Może ja go kiedyś odtajnię ale póki Polacy a przynajmniej wiekszość są jacy są i uważają,że coś robi się dla kasy a nie po to by przerwać los wielu osób by zaczęli sobie pomagać to na razie tego nie zrobię.
Przyjmijmy na razie,że w ramach swoich możliwości i podziału finansów na syna, siebie i całe swoje życie wśród rodziny robię ze sobą z pomocą innych różne terapie, czasem na jakiś czas bo inaczej nawet tego co już wypracowałam by nie było.
pozdrowienia
Bartek - ur.19-08-02.Opóźnienie w rozwoju z cech.autyst.01.06 Navicula Łódź.Potem autyzm. Dieta niskowęglwodanowa wg lekarza z :www.dietaoptymalna.com

www / my website
Autyzm dieta niskowęglwodanowa - Autism Low Carb Diet

Dietetyk:Sylwia Kowalska

ToTa

  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 1623
Odp: Terapia
« Odpowiedź #616 dnia: Październik 11, 2013, 04:27:06 »
W ktorym watku byly info na temat nauki trzymania olowka, czy ktos pamieta?
mistrzu ♥         kwiecien 10'
Tinus{DTaP, HepA, Hib, Prevnar, HepB, HepB sc, }

prof. Andrzej Nowak "Jak Zachód.... " https://m.youtube.com/watch?v=yfQ7rpq_irA

gomado

  • Aktywny
  • ***
  • Wiadomości: 171
Odp: Terapia
« Odpowiedź #617 dnia: Październik 22, 2013, 22:26:08 »
Dzięki Sylwia za szczerość. Pewnie, że trzeba uporać się ze swoimi problemami bo wtedy jesteśmy w stanie bardziej pomóc dziecku. Ale ja prowadzę moją terapię również po to aby być szczęśliwą i mieć dobre relacje z członkami rodziny.

Simm

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 3
nowe możliwości?
« Odpowiedź #618 dnia: Październik 23, 2013, 22:19:54 »
Witam wszystkich rodziców :) Zdaję sobie sprawę, że jesteście prawie ekspertami w tematyce autyzmu dzieci. Chciałem zainteresować was potencjalną możliwością skutecznej terapii jaka pojawiła się stosunkowo niedawno.
Chodzi o nanoplastry ..............
Dowiedziałem się, analizując działanie substancji, do których produkcji w naturalny sposób przez organizm stymulują te plastry, że niektóre z nich odpowiedzialne są za chelatację. Myślę o bardzo istotnych dla autyzmu glutationie i karnozynie.
Plastry nie powodują transdermalnego wchłaniania żadnych substancji. Działanie jest bardzo delikatne, poprzez stymulację punktów akupunktury (bezigłowo)  a efekt wyjątkowo duży, często przewyższający możliwości leków dziś produkowanych.
Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami postaram się podzielić wiedzą.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2013, 00:12:47 wysłany przez admin »

Marigold

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Terapia
« Odpowiedź #619 dnia: Październik 24, 2013, 16:28:33 »
Najlepiej zdać sie na profesjonalistów, którzy pomogą Ci w opiece .....
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2013, 17:33:10 wysłany przez admin »

hulahop

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 90
Odp: Terapia
« Odpowiedź #620 dnia: Październik 27, 2013, 22:08:33 »
Mam pytania posrednio dotyczace terapii
Moj mlody chodzi do dosc chyba dobrego (jak dla autysty) przedszkola, na WWR, inne zajecia. Na codzien staramy sie trzymac wielu sensownych zasad sugerowanych przez terapeutow.
Ale mam wrazenie ze to wszystko odbywa sie w sposob troche chaotyczny, sfagmentaryzowany.
Zaczelam sie intensywnie zastanawiac jak mozna by zharmonizowac te wszytkie dzialania i doszlam do wniosku ze byc moze pomogloby zrobienie diagnozy funkcjonalnej? Takie zewnetrzne, calosciowe spojrzenie na mlodego ktore mogloby sluzyc terapeutom w pracy a nam w zyciu codziennym? no i tu mam 3 pytania: 1i2) ktos ma pozytywne doswiadczenie z robieniem diagnozy funkcjonalnej dziecka ktore jest od kilku lat w terapii? czy to ma sens?
3)gdzie mozna taka diagnoze zrobic sensownie? mysle o Prodeste. choc blizej mi jest do Warszawy niz Opola. Ktos ma jakies sugestie?
 ???
Młody (XI '08)
#48 ostatnio dmsa12
TS: Euvax i Hepavax + HepatitisB, BCG, Pentaxim, Prevenar, Vaccininum,

zosia_

  • Global Moderator
  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 8011
Odp: Terapia
« Odpowiedź #621 dnia: Październik 28, 2013, 00:08:52 »
Robienie co jakiś czas diagnozy funkcjonalnej, to powinien moim zdaniem byc standard. I własnie gdzieś w niezaleznym (od miejsca terapii) i dobrym osrodku.
Konkretnego miejsca nie doradze, my kiedyś robilismy w Opolu, ostatnio w Poznaniu, w obu przypadkach było profesjonalnie. Pewnie rodzice z Warszawy moga jakiś ośrodek polecić.

hulahop

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 90
Odp: Terapia
« Odpowiedź #622 dnia: Październik 28, 2013, 07:22:30 »
Zosiu
czy terapeuci na codzien pracujacy z dzieckiem brali w Waszym przypadku taka diagnoze funkcjonalna pod uwage? Jak bardzo uzyteczne sa uwagi-zalecenia dane przez poradnie wykonujaca taka diagnoze?
Z tego co wyczytalam na stronie Prodeste (i wydaje mi sie ze zrozumialam) oni wyznaczaja najblizsze sfery rozwoju na pol roku (a po pol roku zaleca sie powtorzenie diagnozy dla "zaktualizowania" planu dzialania). Czy wskazania dolaczone do diagnozy rzeczywiscie wystarczaja na kilka miesiecy?
Moj mlody mial wlasciwie tylko raz robiona diagnoze funkcjonalna z prawdziwego zdarzenia. I jakos mi sie tak Zosiu wydawalo ze to slaby "wynik" jak na blisko 4 lata terapii.

A czy ktos z Warszawy ma szlak przetarty w ktorejs z poradni?
Młody (XI '08)
#48 ostatnio dmsa12
TS: Euvax i Hepavax + HepatitisB, BCG, Pentaxim, Prevenar, Vaccininum,

zosia_

  • Global Moderator
  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 8011
Odp: Terapia
« Odpowiedź #623 dnia: Październik 28, 2013, 13:48:52 »
Terapeuci jak najbardziej powinni brac pod uwage taka aktualna diagnozę. To dla nich też duża pomoc. W każdym razie tak powinno byc.
Ale przede wszystkim to informacja dla rodziców. Bo w sumie to rodzice dobierają terapie, motody. Bo terapie dopasowuje się do dziecka, do jego aktualnych potrzeb, stanu. A nie dziecko do terapii. Jeśli więc terapia na jakims etapie przestaje spełniac oczekiwania, odpowiadać na potrzeby dziecka, to warto się zastanowić nad zmianą. Albo metody, albo terapeutów.
Jeśli terapeuci zignorują aktualna diagnoze funkcjonalną, to tez wazna informacja dla rodzica, że cos tu nie gra.

kasania

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 1
Odp: Terapia
« Odpowiedź #624 dnia: Listopad 14, 2013, 23:02:32 »
Witam
Od jakiegoś czasu jestem na forum, bo też jestem mamą dziecka sprawnego inaczej. I choć wszystko wskazuje na to, że powodem naszych kłopotów są szczepionki, to wynikiem nie jest autyzm. Dziś znalazłam przypadkiem coś takiego:http://vod.pl/cuda-sie-zdarzaja,112958,w.html#.
Może kogoś to zainteresuje, a może temat już znacie.
Pozdrawiam cieplutko
kasania

Kornelia_Pilch

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Terapia
« Odpowiedź #625 dnia: Styczeń 15, 2014, 13:46:27 »
Witam,
bardzo proszę rodziców dzieci z autyzmem, którzy korzystają lub korzystali z terapii behawioralnej o wypełnienie ankiety. Więcej informacji tutaj: http://www.dzieci.org.pl/forum/apele-o-pomoc/terapia-behawioralna-w-opinii-rodzicow-dzieci-z-autyzmem-ankieta-do-pracy-mgr/

Dziękuję.

olinekmuminek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Terapia
« Odpowiedź #626 dnia: Styczeń 21, 2014, 21:58:33 »
Witam goraco,
Jestem tata 4letniego Olusia z zdjagnozowanym autyzmem. Po krotce tylko powiem, ze dzieki temu forum i bioautyzm.pl osiagnelismy z Olusiem spore postepy. Musze sie jednak zwrocic z prosba o pomoc bo mamy ostanio przeogromny problem, jest to obsesja cieniem. Olus gdziekolwiek zobaczy swoj cien praktycznie od razu sie wylacza, zaczyna go obserwowac i robic dziwne pozycje cialem. Moze to trwac godzinami. Mieszkamy w UK i terapia SI tutaj praktycznie nie istnieje ale terapeutka z Polski z ktora sie kontaktuje tez nie ma na to jakiegos pomyslu. Jestem juz zdesperowany i zalamany. Moze ktos z Was mial podobny problem, moze ktos zna jakies cwiczenia SI, moze sa jakies suplementy ktore mogly by to zredukowac. Bardzo prosze o pomoc. Dziekuje. Grzegorz

zosia_

  • Global Moderator
  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 8011
Odp: Terapia
« Odpowiedź #627 dnia: Maj 04, 2014, 19:07:02 »
Czy są tu jacyś rodzice (albo terapeuci), ktorzy są po I stopniu HANDLE i teraz,w  maju, chcą zrobić II stopień w Warszawie albo Rzeszowie?

zosia_

  • Global Moderator
  • Zasłużony
  • *****
  • Wiadomości: 8011
Odp: Terapia
« Odpowiedź #628 dnia: Maj 15, 2014, 23:54:37 »
Krótki wywiad z twórczynią metody HANDLE Judith Bluestone
http://www.youtube.com/watch?v=eGhKMX3lqPI

DariaK

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Terapia
« Odpowiedź #629 dnia: Wrzesień 09, 2014, 15:43:45 »
Dziewczyny z Wrocławia i okolic, czy znacie ośrodek terapeutyczny Harmonia, mają w swojej ofercie muzykoterapie, Integracje Sensoryczną, Logopedę i jeszcze coś. Napiszcie co o nim sądzicie.
U nas komisja w ośrodku na Czajkowskiego dopiero 2.11, nie chcemy marnować czasu robimy badania, zarejestrowaliśmy się do homeopaty,i chce pochodzić z małą na płatne terapię, szukam więc, może doradzicie innych specjalistów, będę bardzo wdzięczna.