Autor Wątek: Badania metaboliczne  (Przeczytany 891 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Emilia1000

• Nowicjusz
  • *
Badania metaboliczne
« dnia: Wrzesień 14, 2013, 01:47:38 »
POMOCY!!!!

Mam 4 letniego synka i podejrzenie Asbergera (pochodna autyzmu). Mamy do wykonania badania metaboliczne z tym, że nie mam kompletnie pojęcia co to za badania, gdzie się z tym zgłosić, czy takie badania są refundowane przez NFZ, jeśli nie to ile mogą kosztować, gdzie można wykonać takie badania???
Słyszałam o badaniach z włosów - co to za badanie???
Jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o autyzm i jego odmiany. Na domiar wszystkiego nie zauważyłabym u mojego synka nic niepokojącego do momentu gdy u znajomej córeczki na bilansie wykryto autyzm. Dopiero wtedy trochę poczytałam i zaczęłam zauważać wady u swojego synka. A ja cały czas myślałam, że on jest po prostu rozpieszczony i dlatego jest taki niegrzeczny i tak się dzieje.
Jestem załamana tym, że moje dziecko jest opóźnione w rozwoju, bo żaden lekarz nie określił jego zaburzeń jako zachowania typowo autystyczne. Synek rozróżnia kolory, umie liczyć do 10-ciu po polsku i angielsku zna kształty umie mówić (trochę niewyraźnie, ale jeśli chce żeby go ktoś zrozumiał to mówi wolno). Z tym, że urywa kontakt wzrokowy (nie mogę powiedzieć, że nie ma go w ogóle, bo jeśłi coś bardzo chce to potrafi trzymać twarz osoby do której mówi i patrzeć jej prosto w oczy) zdaża mu się chodzić na palcach (chyba, że zwrócę mu uwagę), szereguje zabawki kredki i inne rzeczy w grupy (z czego byłam bardzo zadowolona - do pewnego momentu), miłość i złość wyraża w sumie takimi samymi zachowaniami tzn: zaciska zęby i ściska osobę aż zgrzyta zębami. Synek jest alergikiem pokarmowym (skaza białkowa) i ma AZS (atopowe zapalenie skóry). Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek z jego opóźnieniem rozwojowym.